Wednesday, March 26, 2008

Pogácsa....a javából VKF! XIV.


Here in English
Magyar(os) ételeket késziteni, izeket varázsolni lassan már szép hazánkban is kihivás hát még külföldön , főleg a hozzávalók hiánya miatt. Azért persze nem adja fel az ember olyan könnyen az alapanyag keresgélést a civilizáció eme szegletében (sem)! Különösen ha olyan ételről van szó, amit nagyon szeret. Bevallom nekem egyik gyengém a pogácsa. Leginkább anyám pogácsája, aki szerint pedig pogácsát -egy jó háziasszonynak- bármiből kell tudni késziteni. Szerintem pedig leginkább juhtúróból érdemes! Az meg itt nincs, akárhogy keresem. Kénytelen vagyok beérni a hagyományos tehéntúróval, ami errefelé szintén nem triviális. Marad a remény hogy egyszer majd a juhtúró is begyűrüzik és elindul amerikai hóditó útjára.
De legalább -végre- egy könnyű recept, nem úgy mint
ez itt. Ugyan nem kimondottan diétás. Igaz, nem is ez volt a feladat. Viszont ami a baráti körünkben igen jól jön, tojásra allergiások is ehetik. Legalábbis ezt a verziót, mert persze lehet aztán millióképpen variálni.
1/2 kg tehéntúró
1/2 kg vaj

1/2 kg liszt

1 tk. só

A szobahőmérsékletű hozzávalókat összegyúrom, lisztezett deszkán 1 cm vastagra kinyújtom,
pogácsaszaggató segitségével először diszitem (sok-sok kört rajzolok a tészta tetejére) majd kiszaggatom a pogácsákat, sütőlapra rendezgetem és 2oo fokon kb 2o-25 perc alatt megsütöm.
Slussz! Mondtam hogy könnyű lesz....a recept. Azért fogyasztani csak módjával! Jó étvágyat!

1 comment:

Anonymous said...

thats nice...