Thursday, March 27, 2008

Káposztás kolbászos egytál VKF! XIV.

Here in English
Úgy tűnik, hogy VKF! lázban égek! Eredetileg csak 1 receptet akartam közzétenni, de Maci biztató szavaira belelkesedtem és tessék, már a harmadiknál tartok..Mit csináljak, mindig ez van, ha valami újdonság magával ragad. Ez esetben nem a sütésről-főzésről van szó, hanem a blogirásról.Régen esedékes volt, nemezügyben sokan kérdezték már hogy van-e.Aztán gondoltam, legyen egy vegyes blog, majd meglátjuk meddig birom. Ugyan mindkettő szerves része az életemnek, de azért vannak periódusok amikor hol az egyik hol a másik kerül fölénybe. Kicsit erről is szól ez a blog: hogyan hullámzik az életem a konyha és a nemezstúdió között a kreativitás tengerén.
Nos, hogy a sok tészta után együnk is valamit....Ime életem LEGELSŐ egytálétele,még boldogult egyetemista koromból.Szerintem határozottan magyaros (izvilágnak megfelelő) hozzávalókkal és végtermékkel. Nem mondom, hogy öröm ránézni, bármilyen szögből fotóztam , nem lett "kivánatosabb". Viszont nagyon bomlottak érte az amcsik, nekem alig maradt belőle!!! Még állitólagosan vegetáriánus izraeli barátnőm is nagykanállal ette , kikerülve a kolbászkarikákat....Nem mondtam neki (akkor már olyan mindegy volt) hogy volt abban azért más is a kolbászon kivül.
Eredetileg Lajos Mari 99 gyüjteményéből, kissé átvariálva a szájam ize -és a hűtőm tartalma -szerint.
1/2 fehér káposzta
2 nagyobb vagy 4 kisebb répa
1/2 kg krumpli
1 durvára vágott hagyma
1 ek. kacsazsir/olaj
kb. 1/2 l. kacsa pecsenyelé/szósz, (hús sütéséből visszamaradt, mélyhűtőből kiolvasztott...jó kocsonyás!) Ez utóbbi hiányában persze marad a sima húsleves ill. viz.
(óvatosan ha pecsenyelét használunk)
kakukkfű, köménymag, bazsalikom, babérlevél (izlés szerint)
1/2 pár füstölt kolbász, karikára vágva és átsütve

A zöldségeket nagyjából egyforma darabokra vágjuk. Kacsazsiron megfonnyasztjuk a hagymát . Hozzáadjuk a zöldségeket, felöntjük a pecsenyelével majd hozzáadunk picivel több vizet,mint ami ellepi. Fűszerezzük. (Érdemes teatojásba tenni a fűszereket, mert akkor egy ici-picivel több esélyünk van rá hogy a gyerekek is esznek belőle. Legalábbis nálunk a legkisebb....)
Mikor a zöldségek már majdnem teljesen megpuhultak akkor hozzáadjuk az átsütött kolbászkarikákat és még pár percig együtt főzzük.

2 comments:

Unknown said...

Örülök a lelkesedésednek, csak így tovább! :o)

Anonymous said...

mi az a VKF?? homajosiccsal fel lecci.
beidegulok a roviditesektol.
egyebkent: teccik a blogod. mondtam mar?
pusz
ri